måndag 20 december 2010

Miette cardigan pt. 1

Boleron jag hade börjat sticka (och bloggat om här) har jag, med mycket vånda fått repa upp :( Efter att ha stickat ena ärmen klart och provat så upptäckte jag att garnet jag använt mej av inte alls passar sig för att ha intill hud, alldeles för stickigt! Eftersom jag är sjukt taggad på att sticka något större än vantar, mössa och sockar så har jag bestämt mej för att sticka en söt liten kofta istället, Miette av Andi!

Har beställt Cascade 220 Heathers i färgen Red Wine och taggad som jag är, hoppades jag att garnet skulle komma idag, men det ser mörkt ut på den fronten :/

2 kommentarer:

  1. Härligt! Mönstret är jättekul att sticka, och snyggt blir det! :D
    Jag använder Drops Nepal, blir väldigt mysigt. Närmar mig slutspurten!

    SvaraRadera
  2. Du menar på rad 25 i mönstret, eller? De nya maskorna gör man för att få till en lite längre ökning till halskanten, vilket kommer smälta in och i princip inte synas när man fortsätter och sedan gör kantresår. Hjälpte det? Fråga gärna om det är något annat du undrar över. :) Hoppas det går bra för dig!

    SvaraRadera