fredag 6 januari 2012

On a roll!

Spinnelispinn! Hujujuj vilken spinnmojo jag fått upp! :D Det är så otroligt roligt! Enda minuset är att annat pyssel blir lite lidande, skulle vilja ta tag i lite broderande snart eftersom det är mitt nyårslöfte (BRODERA MERA!) men jag känner helt enkelt inte för det just nu. Önskar mej en ny spinnrock, en Majacraft aura, men se det kommer nog inte hända så länge jag inte vunnit på lotto, 10 000:- exkl. frakt kostar en sån. Men drömma kan man ju...

100g bulky wensleydale 2ply. Spann med långdrag så der är mkt fluffigt. Lite rivit men kommer bli en mössa så småningom.

Pyre:





Nästa är även det spunnet med långdrag. Singel i lincon-ull som var mkt svårare att spinna än vad jag trodde den skulle bli. Halkig men långfibrig lixom. Var tvungen att köra den genom rocken igen för jag hade gett den för lite tvist. Dethär garnet är verkligen i strävaste laget så det kommer nog bli sockar eller nått sådant.

Heart in hand:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar