tisdag 27 mars 2012

Lessensamlingen

Vår och sommar har alltid vart lästider för mej och detta år blir det ingen skillnad. Fast nu för tiden läser jag bara biografier om människor som farit illa, det blir inte alls så mycket fantasy som blev förut. Har under ett par veckor läst

Skamfläck av Caroline Engvall
Äcklig av Constance Briscoe
Såld av Natasja T.
Bedragen av Lindsy Harris
Hur kunde hon av Dana Fowley
Trasig av Shy Keenan
I det tysta av Vicky Jagger

och idag fick jag mitt paket från bokus med tre till böcker i samma kategori. Den kategorin som gör att hela hjärtat brister och man bara blir arg och lessen och fruktansvärt medveten om hur hemskt livet kan vara. Jag känner mej alltid så tom efter jag läst en sånhär bok, men samtidigt växer en vilja att göra nånting för att skydda och hjälpa! Nu måste jag bara komma på hur det ska gå till!!


Books about abused children och teens are pretty much the only thing I read now a'days. Even though it makes me so sad and so very angry I cant stop. I wish I could help, but I dont know how

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar