fredag 17 juli 2015

Utmaning juli/augusti - Vampyrjägare

Månadens tema vart Vampyrjägare. Jag måste erkänna att jag inte alls är speciellt sugen på att läsa en vampyrbok atm så jag vart lite besviken. Har skrapat ihop två böcker iaf!



Dead witch walking 

Rachel Morgan är en kick-ass agent vars jobb är att hålla den undre världen i schack, men nu vill hon lämna agenturen hon jobbar för och starta en egen firma. Problemet är att de som lämnar Inderland Security blir själva en måltavla. Om hon inte kan hjälpa IS att avslöja stadens största drog-kung är hon en dead witch walking.













Blood bath and beyond

Dethär är tydligen första boken i en spinoff serie, upptäckte jag nu, efter jag har beställt den -_- Aja, inte så mkt att göra åt det. En uråldrig vampyr blir anklagad för ett brott han inte begått och det är upp till hans fru/fickvän/partner (nått av dom) att ta redan på sanningen. Kanske inte helt vampyrjägar-it men Sarah (frun/fickvännen/partnern) söker efter en vampyr så det får duga.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar