måndag 3 januari 2011

Christmas aftermath

Så, efter att ha flängt runt i, utanför och i närheten av Umeå, bort till Dorotea och ut till stugan och tillbaka är jag äntligen hemma! 4 julaftonar vart det i år och nyår firades i mor och fars stuga. En liten miss att elementet hade gått sönder i stugan så att det var lika kallt inne som ute (-15) vilket hade gjort att vattnet fryst. Värmen kom efter lite eldande av värmeljus och maxande av andra element, men vattnet ville inte ge med sig. Så en nyår med smältsnö, väldigt mycket filtar och mys har det blivit.


Eftersom min pojkvän var snäll nog att ge mej en megaförkylning i sen julklapp, som stugvistelsen inte direkt gjorde bättre, har det inte blitt mycket stickning alls. Har börjat sticka på Miette, men har inte orkat sticka något längre tag då jag gjort fel helatiden och behövt sticka tillbaka. Har dock stickat klart en blå knäsocke, som jag bloggade om för ett litet tag sedan, men har ingen bra bild.

Alla som känner mej vet att jag har en liten förkärlek för Marilyn Monroe och under julreashoppingen hittade jag en helt underbar tavla!


Tyvärr så är ju inte fotot underbart, men det är lite svårt att ta en bra bild när man inte är så lång och tavlan redan blivit upphängd :P 

Vi har även haft turen att gå på bröllop då två kompisar gifte sig på nyårsdagen. Oj så vackra dom var!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar