söndag 27 februari 2011

Dagens mums: chokladfudge och vaniljpannacotta

På söta saker idag fanns det ett recept på chokladkolafudge, och jisses vad sugen jag vart på att baka. Klottrade ner receptet och kastade mej ut i köket för att prova!

Jag gjorde utan smaksättning och så mumsigt god chokladfudge! Den alldeles smälter i munnen och smakar fantastiskt. Dock ska man vara lite försiktigt i slutet, ifall kolan är för varm när man ska röra ner chokladen bränns den lätt och skär sig. Det hände för mej, men det är bara att kladda ut smeten(undvik vattnet som separerats) på bakplåtspapper och vänta, den smakar lika underbart endå :D



Har även gjort pannacotta idag! Som bas i pannacottan har jag vaniljvisp som jag sedan smaksatt med apelsin. Ett litet experiment, så jag får se ikväll ifall det funkar! Ytan är lite bubblig då jag inte var så noga med att ta bort skummet från pannacottasmeten, men det borde inte påverka något :P 

1 kommentar:

  1. Mums! Det där såg gott ut! Sv: Ja det smakar som en söt kletig massa. :)

    SvaraRadera