lördag 12 april 2014

Läsutmaning #41

#41 Läs en bok skriven på vers


Titel: Glimpse
Författare: Carol Lynch Williams
Sidor: 484
Språk: Engelska

Betyg: 4 av 5














Systrarna Hope och Lizzie Chapman har alltid funnits där för varandra, alltid. När Lizzie blir inlagd på slutenvård efter ett självmordsförsök försöker Hope förstå varför hennes storasyster inte vill leva längre. Lizzie har en hemlighet hon inte tänker berätta för någon, en hemlighet som Hope måste få veta om hon ska kunna rädda sin syster.

-

Jag älskar att läsa böcker på vers! Formatet lyfter fram historien på ett fantastiskt sätt och gör att allt blir mer intensivt och talande. Jag har iofs bara läst två böcker på vers, men det spelar ingen roll!

Man får följa 11-åriga Hope i hennes vardag, före och efter att hennes syster blivit inlagd, och jag tycker att Carol lyckats bra med att fånga den känslan. Historien är spännande och obehaglig. Det var lite tråkigt att layouten på sidorna inte var lika bildigt utformade som i Impulse av Ellen Hopkins, men det behövdes inte.

Boken är på nästan 500 sidor men det går fort att läsa. Jag är ju en såndär som läser fortare ju mer spännande det blir i boken och i slutet tror jag att jag vände blad var 15e sekund :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar