torsdag 15 maj 2014

Läsutmaning #63

#63 Läs en bok där omslaget innehåller ett flygande djur

Titel: Hold me closer, necromancer
Författare: Lish McBride
Sidor: 343
Serie: Necromancer #1
Språk: Engelska

Betyg: 4 av 5













Samhain Corvus LaCroix är en vanlig tonårig snubbe som jobbar på en snabbmatsställe men sina kompisar Ramon, Brooke och Frank. En dag kommer en man in på restaurangen och Sams liv förändras för alltid. Sam är egentligen en necromancer (Nekromantiker?) och måste nu slåss med krafter han inte visste att han hade för att överleva.

-

Jag gillar verkligen denhär boken! Spännande historia, intressanta karaktärer och roligt skrivsätt. Jag älskar Sam's ironi. Och jag älskar hans granne Mrs. Winalski! Jag gillar även Brid, en frisk fläkt bland alla fåniga våp i dom flesta YA jag läst. Det finns många olika mytologiska "monster" i boken men dom flesta nämns bara, jag antar att dom får större plats i uppföljarna, det känns som det. Boken är lättläst och det är mycket action i den.

"I felt exactly like a brothel hot tub, and it was not a pleasant feeling"

"She'd been druged, beaten, and stripped. That did not bode well at all."

"You can look tough eating popcorn. I bet even bikers eat popcorn, though they probably put lots of butter on it. Bikers dont care about cholesterole. But something about a pink, fluffy ball just screams pansy to most people. I decided that pansy was probably a better look." 

-

En sak jag tycker är lite roligt är att kapitlen har låttitlar/texter (vissa lite modifierade) som namn. Eller jag antar att alla kapitel har det, kände igen tillräckligt många för att anta det iaf :P

Papa was a rolling stone
I put a spell on you, because you're mine
Sweet child o' mine
Sweet dreams are made of this
These are a few of my favorite things

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar