Visar inlägg med etikett färdigt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett färdigt. Visa alla inlägg

söndag 16 mars 2014

Lite broderier

Köpte en broderibok för någon vecka sedan och efter att har bläddrat igenom den vart jag så himla sugen på att brodera lite! Lullade runt med lite svartstick (blackwork) bara för att få igång kreativiteten. Jag ska bara dra bort stramaljen så äre färdigt. Har ingen aning vad jag ska göra med det dock :P






























måndag 27 februari 2012

Capucine

Har stickat klart en mössa! Den är alldeles tjock, mysig och glad så den kommer passa perfekt nästa vinter :D Det röda garnet är köpt och det gråa var det första jag spann på min Louetrock. Mönstret är Capucine från Ravelry




fredag 11 november 2011

Lavender Maluka

Fortsätter uppdateringen med ett garn som redan blitt uppstickad! Ullen kommer från HilltopCloud och jag spann den entrådigt. Sjukt rolig ull att spinna! Handblandade små fågelbon av falkland, merino och glitter.

Stickade mej en en Maluka :)









onsdag 9 november 2011

...

Håhåjaja vad tiden springer iväg! Och jag är då fruktansvärt dålig på att uppdatera här...

Har spunnit och stickat så mkt på sistonde att jag omöjligt kan komma ikapp så jag tänkte uppdatera med mina favoriter här närmast :)

Dethär måste nog vara en av mina handspunna favoriter! Det är klubbfiber från Northbound Knitting som jag spunnit fraktalt 2ply. Har varken vägt eller mätt än, men det är snäppet tjockare än fingering.


tisdag 5 juli 2011

lördag 11 juni 2011

Denna värme!

Åh det är så varmt att jag inte kan tänka! Har spunnit lite i alla fall och lite mer ska det bli! Är med i en swap där vi ska skicka paket med ett nystan ull och lite fiber till varandra, spännade då man inte vet vem som skickar till en eller när det kommer! Fick ett annat paket med lite ull från en tjej på ett forum och har spunnit klart lite av det.

54g ölandsull 2ply i mörkgrönt och grått. Ska anväda dom till att sticka ett par tjocksockar... När vädret tillåter såklart :p



Har tvättat lite lammlockar också som jag ska spinna när de torkat. Fick ullen av finaste Lillemor :)


fredag 13 maj 2011

Lite av varje - garn och gott

Mitt första kedjetvinnade garn! Vit BFL 95g ~78m. Ganska nöjd med tanke på att det är första gången jag tvinnar garn så :)



Har även spunnit två spolar med shetland/silke som jag ska tvinna ihop här någon dag snart. Är väldigt nöjd med det garnet, det jämnaste och finaste jag spunnit hittills! 


Vart även lite sötsugen så jag gjorde lite mjuk pepparkaka som jag sedan skivade och rostade i ca 1½ timme i 70 grader till pepparkaksskorpor, mumma! Det vart inte så många och alla är borta nu :P


tisdag 10 maj 2011

Gråtteligrått

Mitt första färdiga garn från nya spinnrocken är klart! Spann det igår och nystade idag.

Grå merino, 95 gram och ~63 meter. Spann två spolar med varsin tråd garn och tvinnade sedan ihop dom. Ihoptvinnandet hade kunnat vara bättre, men efter ett tag fick jag in tekniken och jag är mycket mer nöjd med den senare delen av garnet! :D


tisdag 19 oktober 2010

Ett till FO

Har stickat klart tubsaken till lillasyster


Tubscarf i Marks&Kattens Wales, stickor 12 mm

Stickade en provlapp först för att bestämma hur många maskor som skulle läggas upp för att få den diameter jag ville ha på tuben, 70 cm och det vart 120 maskor. Stickade sedan slätstickning tills jag inte hade något mer garn. Det lite roliga (eller lessamma kanske) är att innan stickningen var avmaskad var diametern alldeles perfekt, sedan efter avmaskning växte den direkt till ungefär dubbel storlek!! Så nu vet jag inte ifall den är för stor för att passa som det är tänkt, eller om det går bra endå. Får fråga na så fort som möjligt antar jag.

fredag 1 oktober 2010

Some FO's

Well, having -a lot- in school atm, so there is not so much knitting as I would  have liked. I did finish up a couple of things though, like the birthday present for my dad (kind of blogged about here)


The armando hat in drops delight and nomotta extra merino, needles 4mm
I just love the color! Sadly, I think it became a tad bit small for him, but he was happy, so Im happy :)

I also finished Malin's mittens some weeks ago

tweedy mittens in raggi, needles 4mm
Now Im just waiting for her to pick em up :)

I have also started on the dreaded second sock! Just need to buy sockblockers so the beautiful pattern will be more visible.

fredag 24 september 2010

The cutest thing!

Im sick! And I need a teapot! And ice-cream! And thicker socks! *whine*

I found the cutest pattern yesterday, I had to knit it right away!



COZY KEYS i jitterbug, needles 2.5 mm


tisdag 21 september 2010

Hat frenzy!

Well, after knitting my first hat not so long ago, Im totally in love! They are such fast projects and only takes one(or two small) skeins of yarn. Instant gratification rules!

Started a hat...


and finished it the next day!

Wurm in rowan tapestry, needles 4mm

Now I just need to weave in ends and block. I really love the color of the yarn! Cant wait for it to be ready for use :D

Switched the pattern to *p2 rows, k5 rows* and did more decrease rows. Hopfully it will stretch quite a bit when blocking, did only seven repeats of the pattern and its a tad bit short.

Casted on another hat today aswell, here modeled by the, ever so interested, Syntax.



 This will be my first project in acrylics! Or... Well my first finished one anyway ;P

torsdag 9 september 2010

Halsduk - Check!

Igår vart det fest! Vi var hembjudna till Sandra på middag och stickkväll. Det blev tjälknöl, potatisgratäng och banana cream pie till middag (Så sanslöst gott att både jag och Henke fortfarande var mätta i morse då vi vaknade!) och en mycket trevlig kväll med stickning och te. Och lite mindre trevlig Idol på tv, men det gjorde inte så mycket :)

Så, har stickat klart farfars halsduk, men måste fortfarande väva in ändar och blocka den. Fick dessutom veta idag att han fyllde år i förrgår, så då är ju frågan: Ska han få den nu i födelsedagspresent, eller i julklapp, som det var tänkt från början :-k Eller så får han en kombinerad julklapp/present, så stickar jag en mössa och slänger in där med! Det lät bäst ^^

A's manly scarf i drops merino extre fine, stickor 4,5 
Så vad ska man hitta på nu? Håller på med en cardigan (men saknar garn att fortsätta), ett par sockar (men lider av grav SSS... Second sock syndrome) och ett par fingerlösa vantar. Ska kanske börja med nån slags    tubliknanade halsduk lillasyster ville jag skulle sticka åt henne... Hmm... Alla dessa val!

Annars har dagen varit rätt händelselös, har druckit mer te än vad som förmodligen är bra och har äntligen handlat hem en massa frukt! Slänger in en bild på Pixel också, bara för att hon är så söt <3