Första spinneriet på länge länge! Superwash BFL från TiBH gradient klubb. Spunnet med kortdrag till spets-singel. Kommer sticka mej en sjal sen när jag efterbehandlat det :)
Public market
Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg
lördag 30 juni 2012
lördag 4 februari 2012
Nova Scotia hjärta Belmina
Jag har startat en månadsutmaning i spinning in sweden-forumet på Ravelry. Denhär månaden vart det pärlor som utmaning och för någon dag sedan spann jag mitt första pärlgarn! Delade 100 g Jacobull i två och spann båda delarna med långa drag från viket. Tvinnade ena halvan med en sytrådd som jag trätt upp en massa pärlor på. Började sedan sticka en sjal som jag designat själv med garnet - det utan pärlor som spetskant och det med pärlor som "kropp". Maskade av nyss och jag måste säga att jag vart mkt nöjd! :D Fast sjalen kanske blev i minsta laget, men det skyller jag mejsjälv på, vart otålig och stickade bara 24 mönsterrepetitioner istället för 33...
Nova Scotia
Belmina shawl
Nova Scotia
Belmina shawl
lördag 21 januari 2012
måndag 16 januari 2012
Den stora ulltvättardagen!
När man spunnit klart ett garn ska man med fördel efterbehandla nystanet genom att blöta ner det och sedan piska mot något (typ badkarskanten) för att fixera tvisten. Jag hade tänkt ha stora ulltvättar dagen idag, men jag vet fasiken inte ifall jag orkar! Har så fruktansvärt mkt oefterbehandlat garn!
söndag 15 januari 2012
Leona
Ännu ett lite tweedaktigt garn! 1 tråd batt från SilverSunAlpackas och en tråd Massam. Första gången jag spinner silkestrådar och jag måste säga att jag gillar det sjukt mkt! Otroligt kul!
Leona:
Leona:
lördag 14 januari 2012
Walk alone - artyarn
Åh, artyarn är så otroligt roligt att spinna! Dethär är kärnspunnet av en massa kul (alpacka, border Leicester lockar, tencel, pärlor och BFL)
Walk alone:
Walk alone:
fredag 13 januari 2012
Five points
Bytte till mej ett par kardor för någon dag sedan och det kom med posten igår! Vart tvungen att prova direkt och letade fram alpacka, merino, PET-fiber, mohair och yttepyttelite glitter och kardade ihop. Sen spann jag kardrullorna med långdrag och tvinnade ihop med en trån Jakob(spunnet med långdrag från viket) och jag måste säga att jag vart SJUKT nöjd! Måste handla mej lite mer roliga saker jag kan karda ihop nu :D
Five points:
Five points:
torsdag 12 januari 2012
Arkhangelsk + Stalma
Har spunnit fyra nystan som är ganska lika varandra - Stalma och Arkhangelsk. Båda är en tråd mysteriebatt från SilverSunAlpackas men Arkhangelsk är tvinnad med en tråd Falkland och Stalma är tvinnad med en tråd BFL/Silke.
Stalma är förövrigt mitt första försök att spinna med långdrag och jag kan säga att det märks! Ju längre in på spolen jag kom desto mer ojämt och skruttigt blev garnet :P
Arkhangelsk:
Stalma är förövrigt mitt första försök att spinna med långdrag och jag kan säga att det märks! Ju längre in på spolen jag kom desto mer ojämt och skruttigt blev garnet :P
Arkhangelsk:
Stalma:
fredag 6 januari 2012
On a roll!
Spinnelispinn! Hujujuj vilken spinnmojo jag fått upp! :D Det är så otroligt roligt! Enda minuset är att annat pyssel blir lite lidande, skulle vilja ta tag i lite broderande snart eftersom det är mitt nyårslöfte (BRODERA MERA!) men jag känner helt enkelt inte för det just nu. Önskar mej en ny spinnrock, en Majacraft aura, men se det kommer nog inte hända så länge jag inte vunnit på lotto, 10 000:- exkl. frakt kostar en sån. Men drömma kan man ju...
100g bulky wensleydale 2ply. Spann med långdrag så der är mkt fluffigt. Lite rivit men kommer bli en mössa så småningom.
Pyre:
Nästa är även det spunnet med långdrag. Singel i lincon-ull som var mkt svårare att spinna än vad jag trodde den skulle bli. Halkig men långfibrig lixom. Var tvungen att köra den genom rocken igen för jag hade gett den för lite tvist. Dethär garnet är verkligen i strävaste laget så det kommer nog bli sockar eller nått sådant.
Heart in hand:
100g bulky wensleydale 2ply. Spann med långdrag så der är mkt fluffigt. Lite rivit men kommer bli en mössa så småningom.
Pyre:
Nästa är även det spunnet med långdrag. Singel i lincon-ull som var mkt svårare att spinna än vad jag trodde den skulle bli. Halkig men långfibrig lixom. Var tvungen att köra den genom rocken igen för jag hade gett den för lite tvist. Dethär garnet är verkligen i strävaste laget så det kommer nog bli sockar eller nått sådant.
Heart in hand:
onsdag 4 januari 2012
Vinterhimel
Himlagarnet är klart! 2 sorters alpacka, glitter, 2 sorters falkland, mysterie ull, PET-fiber, mjölk och bambu i en salig blandning tvninnat med en tråd mjölk. 2 ply ~heavy fingering
söndag 1 januari 2012
Tour de Ski
Yesbox, jag medverkar i Tour de Ski detta år! Fast ravelryvarianten där vi ska spinna så mkt vi bara orkar ;P Har haft så mkt att pyssla med såhär innan jul och nyår att det knappt har blitt nått fibrande överhuvetaget! Satte mej igår och blandade ihop lite fågelbon på mina kammar jag vann i en tävling i sommras! Hade allt möjlit skojit att blanda ihop, 2 sorters Falkland, 2 sorters alpacka, glitter, PET-fiber, mjölk, bambu och någon mysterie ull! Jag kallar den vintehimmel :)
tisdag 29 november 2011
Summer juju
Singelspunnen merino från TLS. Gillade inte att spinna detta, fibern var ganska ihopfiltad och jag ogillar känslan av merino mellan fingrarna. Men det färdiga garnet vart underbart :)
torsdag 24 november 2011
Bubbles
Mohair från en tjej som har egna getter en bit utanför Umeå, hon har även färgat :) Sjukt roligt att spinna något som är lokalt! Spunnet som singel med långdrag.
söndag 13 november 2011
lördag 12 november 2011
Befuddle
Ännu ett garn från Nortbound Knitting, denna gång corriedale i färgen Befuddle. Detta är mitt nyast spunna garn :) Spann det 2ply fingering med någon slags fraktalvariant(remsade bara topen och spann utan att notera hur många remsor det vart av varje halva)
Är väldans nöjd med detta garn och det enda som saknas är ett bra sockmönster ^^
Är väldans nöjd med detta garn och det enda som saknas är ett bra sockmönster ^^
fredag 11 november 2011
Lavender Maluka
Fortsätter uppdateringen med ett garn som redan blitt uppstickad! Ullen kommer från HilltopCloud och jag spann den entrådigt. Sjukt rolig ull att spinna! Handblandade små fågelbon av falkland, merino och glitter.
Stickade mej en en Maluka :)

Stickade mej en en Maluka :)

Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















































