My sunshawl is growing very slowly right now, my knitting mojo isnt here at all
Visar inlägg med etikett stickning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett stickning. Visa alla inlägg
måndag 26 mars 2012
Sol i sinne
Sakta, mkt sakta, går det frammåt. Är inte inne i en stickperiod just nu så därför blir det inte alls mycket gjort. Men lagomt till våren hoppas jag ha solsjalen klar!
måndag 5 mars 2012
Made By Vinter
Tjoho! Jag har öppnat en shop på Etsy! :D Än så länge har jag bara lagt upp stickmarkörer men mer kommer. Spana in den vettja! Made By Vinter
måndag 27 februari 2012
Capucine
Har stickat klart en mössa! Den är alldeles tjock, mysig och glad så den kommer passa perfekt nästa vinter :D Det röda garnet är köpt och det gråa var det första jag spann på min Louetrock. Mönstret är Capucine från Ravelry
lördag 4 februari 2012
Nova Scotia hjärta Belmina
Jag har startat en månadsutmaning i spinning in sweden-forumet på Ravelry. Denhär månaden vart det pärlor som utmaning och för någon dag sedan spann jag mitt första pärlgarn! Delade 100 g Jacobull i två och spann båda delarna med långa drag från viket. Tvinnade ena halvan med en sytrådd som jag trätt upp en massa pärlor på. Började sedan sticka en sjal som jag designat själv med garnet - det utan pärlor som spetskant och det med pärlor som "kropp". Maskade av nyss och jag måste säga att jag vart mkt nöjd! :D Fast sjalen kanske blev i minsta laget, men det skyller jag mejsjälv på, vart otålig och stickade bara 24 mönsterrepetitioner istället för 33...
Nova Scotia
Belmina shawl
Nova Scotia
Belmina shawl
söndag 29 januari 2012
Andrea's sjal
För ganska länge sedan började jag sticka på en Semele, men jag tappade helt intresset för att fortsätta sticka på den. Repade upp den för några dagar sedan och håller nu på att sticka Andrea's shawl med det garnet och mitt handspunna banangarn istället!
måndag 2 januari 2012
Flora - killed at first sight!
Haha hittade bilder på ett litet gosedjur jag stickade för ganska länge sedan. Innan jag ens hann blinka hade Pixel gått till attack och dragit sönder garn och dummat sig. Men uschamej vad söt hon är <3
fredag 11 november 2011
Lavender Maluka
Fortsätter uppdateringen med ett garn som redan blitt uppstickad! Ullen kommer från HilltopCloud och jag spann den entrådigt. Sjukt rolig ull att spinna! Handblandade små fågelbon av falkland, merino och glitter.
Stickade mej en en Maluka :)

Stickade mej en en Maluka :)

fredag 27 maj 2011
Egenspunna sockar!
Det grön/svarta garnet jag spann för inte så länge sedan har jag nu börjat sticka ett par sockar av. Spännande att sticka med sitt egna garn! Det vart mycket bättre än vad jag trodde det skulle bli måste jag erkänna :)
Har inte efterbehandlat garnet då jag faktist inte iddes, sådeså!
Har inte efterbehandlat garnet då jag faktist inte iddes, sådeså!
| Tå-upp sockar anpassade efter min fot, nålar 4 mm. |
söndag 1 maj 2011
Yellow fever!
Sjalen tuffar frammåt, stadigt och säkert. Efter att jag kom förbi det första lövet och delningen för "kroppen" är mönstret inte alls komplicerat. Man ser ganska direkt vad man ska göra och behöver bara kolla på mönstret lite då och då :) Jag verkligen älskar färgen!
måndag 25 april 2011
Sol ute, sol inne
Nu börjar det äntligen bli lite varmare och snön smälter bort! Har sedan förra sommaren tänkt sticka mej en solgul vårsjal, men som med så mycket annat har det inte blitt av. Förrän nu!! Handlade mej en underbar härva Malabrigo lace och efter 1.5 timmes nystande och otroligt många falska starter har jag äntligen börjat på sjalen!!
Stickar efter mönstret Semele och jag måste säga, början var ingen dans på rosor!
söndag 13 februari 2011
Totoro mittens!
Har börjat sticka på ett par vantar med Totoro på, från studio Ghiblis Min granne Totoro. En supermysig film och ett super gulligt mönster :) Det är första gången jag stickar med två färger(och är seriös, har provat en gång tidigare men då var det mer för att testa saker) och än så länge går det bra. Lite pilligt och det går inte allt för fort, men roligt är det!
Stickar vantarna i Drops Karisma i rosa(färg 39) och mörk grå(färg 53)
Stickar vantarna i Drops Karisma i rosa(färg 39) och mörk grå(färg 53)
söndag 30 januari 2011
Lite av varje
Eftersom det är söndag och jag inte har något bättre för mej har jag lekt med bloggens layout lite, får se ifall jag tycker att det okej om några dagar eller inte :P
Beställde lite saker från asos för några dagar sedan och i fredags fick jag beställningen. Hade fått för mej att beställt tre stora badskum och lite annat, dock insåg jag, när jag packade upp, att jag inte riktigt läst vad jag beställt :P Det jag trodde var badskum var tvål. Men det gör inte så mycket, det dyraste i beställningen kostade 4 pund(ca. 40 kr) så Im good :)
Dom två paketen imitten innehåller något av Strawberry shake milk bath, sugar coated candy apple body scrub, strawberry shake shower cream eller creamy vanilla cheescake body lotion. Det översta innehåller alla ^^
Det jag trodde var badskum men som egentligen var ett tvålpaket med hallon, chokladmousse och cappuchino doft. Mums!
Har nu stickat klart båda 'knappbanden' på mitte och det enda som saknas nu är lite ribbning runt nacken och knappar!
Valde att göra mina ärmar full längd, finns ingen gång jag skulle använda en ullkofta med korta ärmar.
Beställde lite saker från asos för några dagar sedan och i fredags fick jag beställningen. Hade fått för mej att beställt tre stora badskum och lite annat, dock insåg jag, när jag packade upp, att jag inte riktigt läst vad jag beställt :P Det jag trodde var badskum var tvål. Men det gör inte så mycket, det dyraste i beställningen kostade 4 pund(ca. 40 kr) så Im good :)
Dom två paketen imitten innehåller något av Strawberry shake milk bath, sugar coated candy apple body scrub, strawberry shake shower cream eller creamy vanilla cheescake body lotion. Det översta innehåller alla ^^
Har nu stickat klart båda 'knappbanden' på mitte och det enda som saknas nu är lite ribbning runt nacken och knappar!
Valde att göra mina ärmar full längd, finns ingen gång jag skulle använda en ullkofta med korta ärmar.
fredag 28 januari 2011
Ett såntdär desperat inlägg... Igen
Herrejösses vad tiden går fort, och nu var det sådär länge sedan jag bloggade igen. Sedan senast har jag börjat plugga till dietist och det har varit så mycket att göra och pilla med att jag helt inte har hunnit med annat! Just nu håller vi på med kemi och det är så väldans mycket att komma ihåg.
Har kommit en hel del längre på Miette, båda ärmarna är färdiga och ena 'knappbandet' är stickat. Har dock inte stickat klart eftersom jag vart så fruktansvärt trött den senaste veckan och då gör jag bara misstag och blir less (jo, det kanske har hänt någon gång sådär, ibland...)
De blåa knäsockarna är snart klara. Har stickat halva andra socken och sedan är det bara något slags snöre och pompoms som ska göras. Dom kommer bli awesome! Vem skulle inte vilja ha turkosa knästrumpor med pompoms!
-
Avslutar med en bild på en liten hjärtformad burk jag köpte nu, lagomt till hjärtans dag. Just nu fick den innehålla Januari teét jag också köpte idag, mums!
Har kommit en hel del längre på Miette, båda ärmarna är färdiga och ena 'knappbandet' är stickat. Har dock inte stickat klart eftersom jag vart så fruktansvärt trött den senaste veckan och då gör jag bara misstag och blir less (jo, det kanske har hänt någon gång sådär, ibland...)
De blåa knäsockarna är snart klara. Har stickat halva andra socken och sedan är det bara något slags snöre och pompoms som ska göras. Dom kommer bli awesome! Vem skulle inte vilja ha turkosa knästrumpor med pompoms!
-
Avslutar med en bild på en liten hjärtformad burk jag köpte nu, lagomt till hjärtans dag. Just nu fick den innehålla Januari teét jag också köpte idag, mums!
tisdag 11 januari 2011
Miette pt 3 (Aka. Veckans missöden)
Veckan är inte direkt långt framskriden, men endå har otaliga stickmissöden skett! Igår när jag skulle börja på spetsdetaljen längst ner på Miettekoftan ville maskantalet verkligen inte stämma! Omstickade varvet säker fyra gånger med samma resultat. Upptäckte att jag totalt tappat bort mej i mönstret och att jag hade gjort ett omslag på fel plats ung. 15 varv upp i stickningen. Eftersom jag visste att det skulle störa mej fruktansvärt mycket var det bara att repa upp. Så det är vad jag har gjort hela dagen igår och idag, repat stickning. Suck.
Har kommit en bit, men åh jag skulle vart klar egentligen!
Min enda tröst är det lilla berg av skorpor jag och pojken bakade för några dagar sedan. Det vart apelsin och pistage skorpor och dom är fasiken dom godaste skorpor jag ätit! Själva skorpdegen smakar exakt som kakor, men nyttigare(inbillar jag mej) ^^
Har tänkt baka päron och choklad skorpor nästa gång. Tänkte använda mej av samma degrecept och tillsätta lite av päronessensen jag fick i julklapp och hackad mörk choklad. Tror det kommer bli supergott!
Har kommit en bit, men åh jag skulle vart klar egentligen!
Min enda tröst är det lilla berg av skorpor jag och pojken bakade för några dagar sedan. Det vart apelsin och pistage skorpor och dom är fasiken dom godaste skorpor jag ätit! Själva skorpdegen smakar exakt som kakor, men nyttigare(inbillar jag mej) ^^
Har tänkt baka päron och choklad skorpor nästa gång. Tänkte använda mej av samma degrecept och tillsätta lite av päronessensen jag fick i julklapp och hackad mörk choklad. Tror det kommer bli supergott!
torsdag 6 januari 2011
Miette pt 2
Efter att ha stickat på min Miette i nån vecka nu har jag kommit så långt att jag har tagit av maskor för ärmarna och ska börja med minskningen för bysten. Är fortfarande inne på det första nystanet, men det kommer inte dröja länge innan jag måste börja med ett annat. Förhoppningsvis går det åt mycket mindre garn än vad jag räknade med i början!
Tyvärr är det så dåligt väder här för tillfället så jag har inte kunnat ta någon ny bild på tröjan, det får duga med en som jag tog i början :)
Första gången jag stickar med Cascade 220 och jag är inte besviken! Väldigt härligt garn med bra maskdefinition och underbara och många färger. Kan knappt vänta tills jag är klar!
onsdag 22 december 2010
The blå sockar!
Så, efter mycket skola och annat har äntligen min knitting-mojo kommit tillbaka! Började sticka på ett par over-knee sockar för två dagar sedan och har bara några centimeter kvar av ribbningen på första socken :) Har även kvar att göra två pompoms som jag inte riktigt vet hur jag ska få fast, men jag måste ha med dom!
måndag 20 december 2010
Miette cardigan pt. 1
Boleron jag hade börjat sticka (och bloggat om här) har jag, med mycket vånda fått repa upp :( Efter att ha stickat ena ärmen klart och provat så upptäckte jag att garnet jag använt mej av inte alls passar sig för att ha intill hud, alldeles för stickigt! Eftersom jag är sjukt taggad på att sticka något större än vantar, mössa och sockar så har jag bestämt mej för att sticka en söt liten kofta istället, Miette av Andi!
Har beställt Cascade 220 Heathers i färgen Red Wine och taggad som jag är, hoppades jag att garnet skulle komma idag, men det ser mörkt ut på den fronten :/
Har beställt Cascade 220 Heathers i färgen Red Wine och taggad som jag är, hoppades jag att garnet skulle komma idag, men det ser mörkt ut på den fronten :/
lördag 27 november 2010
Bolero with cable pattern
Herregud vad det snöar. Hela dagen igår och hela dagen idag har det snöat och blåst som tusan! Vilket gör att jag måste sätta igång med lite värmande vinterstickning :D Har börjat swatcha för en liten bolero med fläta från Drops
Den ska egentligen stickas i Drops eskimo, men jag har valt att sticka den i ett lite tunnare garn. Så jag stickar en storlek större och hoppas på det bästa!
Den ska egentligen stickas i Drops eskimo, men jag har valt att sticka den i ett lite tunnare garn. Så jag stickar en storlek större och hoppas på det bästa!
torsdag 4 november 2010
Dubbelstickning
Inte mycket stickning har hunnits med de senaste veckorna, synd nog. Fast jag har testat att dubbelsticka, dvs. man stickar så att tyget blir dubbelt, med två rätsidor. Lite småklurigt att hantera garnen och så, men väldigt roligt :D Tror dock inte att det kommer bli några stora projekt i denhär tekniken, det skulle bli allt för tidskrävande
Dethär projektet är en grytlapp, stickat i Drops muskat, efter dethär mönstret. Och om man vänder på stickningen blir färgerna inverterade, jättehäftigt!
Dethär är en liten present till mormor... Spännande ^_^
Otroligt roligt att se hur mönstet växer fram efter varje varv!
Dethär projektet är en grytlapp, stickat i Drops muskat, efter dethär mönstret. Och om man vänder på stickningen blir färgerna inverterade, jättehäftigt!
Dethär är en liten present till mormor... Spännande ^_^
Otroligt roligt att se hur mönstet växer fram efter varje varv!
tisdag 19 oktober 2010
Ett till FO
Har stickat klart tubsaken till lillasyster
Stickade en provlapp först för att bestämma hur många maskor som skulle läggas upp för att få den diameter jag ville ha på tuben, 70 cm och det vart 120 maskor. Stickade sedan slätstickning tills jag inte hade något mer garn. Det lite roliga (eller lessamma kanske) är att innan stickningen var avmaskad var diametern alldeles perfekt, sedan efter avmaskning växte den direkt till ungefär dubbel storlek!! Så nu vet jag inte ifall den är för stor för att passa som det är tänkt, eller om det går bra endå. Får fråga na så fort som möjligt antar jag.
| Tubscarf i Marks&Kattens Wales, stickor 12 mm |
Stickade en provlapp först för att bestämma hur många maskor som skulle läggas upp för att få den diameter jag ville ha på tuben, 70 cm och det vart 120 maskor. Stickade sedan slätstickning tills jag inte hade något mer garn. Det lite roliga (eller lessamma kanske) är att innan stickningen var avmaskad var diametern alldeles perfekt, sedan efter avmaskning växte den direkt till ungefär dubbel storlek!! Så nu vet jag inte ifall den är för stor för att passa som det är tänkt, eller om det går bra endå. Får fråga na så fort som möjligt antar jag.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















