fredag 27 maj 2011

Egenspunna sockar!

Det grön/svarta garnet jag spann för inte så länge sedan har jag nu börjat sticka ett par sockar av. Spännande att sticka med sitt egna garn! Det vart mycket bättre än vad jag trodde det skulle bli måste jag erkänna :)

Har inte efterbehandlat garnet då jag faktist inte iddes, sådeså!


Tå-upp sockar anpassade efter min fot, nålar 4 mm. 

torsdag 26 maj 2011

Tangerine love pt. 2

Garnet är färdigt! Krulligt till tusen och underbart! Har nu bara ett nystan kvar att spinna sedan ska jag se ifall jag kan hitta något trevligt att sticka av det :) Två olika färger BFL, navajoplyat. 97g 126m, 15 wpi ~ fingering




tisdag 24 maj 2011

Tangerine love

Har påbörjat mitt allra första försök till självrandat sockgarn, spännande! Hitills går det bra och garnet är mycket jämnt och fint. Ser CSI under tiden så det är ett under att det blir så jämnt som det blir :P



Har bara delat upp topen i mindre delar och spinner varannan färg, har sedan tänkt navajoplya för att behålla ränderna. Önska mej lycka till :)

lördag 21 maj 2011

Kattöga

Har nu spunnit klart mitt första färgade garn! Är väldans taggad på att börja sticka nu direkt, men ugg vad trött jag är! Vart väldigt nöjd med garnet! Plyningen är mkt bättre än mina tidigare försök och tjockleken vart jämnare :) 2 ply merino/longwool 102 g, 210m. Upptäckte att batten hade samma färger som Syntax ögon <3






Och kakor! För kakor är alltid uppskattat, iaf av mej! Det vart alldeles lagomt många havrecookies med apelsinchoklad :)





torsdag 19 maj 2011

Bäst hittills!

Okej, mitt jämaste och finaste garn hittills! 2 ply shetland/silke 97g, 154m. Jag är så nöjd!


tisdag 17 maj 2011

Ett litet kärleksmoln

Åhmygod, detta är det mjukaste och gosigaste garn någonsin! Alldeles kritvitt och helt fantastiskt härligt. Fibern är fejk kashmir och det var som att spinna kärlek! Singel 110g, 221m.



fredag 13 maj 2011

Lite av varje - garn och gott

Mitt första kedjetvinnade garn! Vit BFL 95g ~78m. Ganska nöjd med tanke på att det är första gången jag tvinnar garn så :)



Har även spunnit två spolar med shetland/silke som jag ska tvinna ihop här någon dag snart. Är väldigt nöjd med det garnet, det jämnaste och finaste jag spunnit hittills! 


Vart även lite sötsugen så jag gjorde lite mjuk pepparkaka som jag sedan skivade och rostade i ca 1½ timme i 70 grader till pepparkaksskorpor, mumma! Det vart inte så många och alla är borta nu :P